Home

Het aantal bezoekers van de website is gegroeid met 9% naar zo’n 128.500. De gemiddelde bezoekduur bleef min of meer gelijk. Opvallend is een flinke daling in het aantal bezoekers via Social Media. Bijna 5.000 bezoekers minder klikten door vanuit Social Media naar onze website. De verdeling van de netwerken is gelijk gebleven, er is dus niet één netwerk wat minder heeft gepresteerd.

Instagram slaat aan

Onze aanwezigheid op Instagram slaat aan. We zijn hier in 2016 mee gestart en vanaf dat moment hebben we een mooi aantal volgers weten op te bouwen. In de loop van 2017 passeerden we de grens van 500 volgers en we sluiten 2017 af met 630 volgers.

25% daling in bezoekers via Social Media

Nieuw in de infographic dit jaar is een inzicht in de verkeerskanalen. Waar komen bezoekers op onze website vandaan? Het grootste aantal bezoekers is afkomstig van Google, 62,9 procent om precies te zijn. Onze homepage, de blogs, WerkenBij en onze projecten worden op deze manier veel gevonden.

Zoals gezegd is het aantal bezoekers via Social Media flink gedaald in 2017. Het aandeel Social Media komt uit op 11,5%. 14.738 bezoekers, tegenover 19.725 in 2016. Een daling van 25% is groot, een duidelijke verklaring is niet uit de cijfers te halen. We zijn niet minder actief geweest op Social Media, juist meer eigenlijk. En dat is dan ook misschien wel de oorzaak. Je ziet dat er steeds meer gedeeld wordt online en mensen hierdoor te veel berichten voorbij zien komen. Je kunt lastig onderscheiden wat nu de artikelen zijn die je moet lezen. Dus we zien wel berichten voorbij komen op LinkedIn en Twitter, maar we klikken minder snel door.

Online jaaroverzicht 2017 social media Heembouw

Duurzaamheid en innovatie

In 2017 publiceerden we 30 nieuwe blogs, geschreven door 19 verschillende collega’s. Nieuwkomer Martijn Icke schreef twee blogs over circulair verbouwen en CO2 besparing, een belangrijk maatschappelijk thema waar wij graag onze bijdrage aan leveren.

Op nummer 2 in onze blog top 10 staat een blog van collega Tjeerd van der Ploeg over de verplichting van energielabel C voor kantoren. Ook een erg actueel onderwerp en hierdoor een goed gelezen blog. Met de door Tjeerd ontwikkelde QuickScan maken wij voor gebouweigenaren snel inzichtelijk wat de verduurzaming van een kantoorpand naar minimaal label C kost.

In 2017 zijn we volop bezig geweest met innovatie. Over een aantal innovaties zijn nieuwe blogs geschreven. Twee daarvan zien we terug in de top 10. Collega Jeroen van Wijk schreef een blog over onze kennismaking met PowerWindows. Bouwplaatsmanager Rene Lem deed dit over Internet of Things op de bouwplaats.

Nieuwsgierig naar jouw cijfers

De complete infographic is hieronder te downloaden als PDF met links naar alle getoonde onderwerpen. Bekijk hem op je gemak en vergelijk hem eens met de resultaten van jouw website. Is de daling in bezoekers via Social Media ook bij jou zichtbaar of juist niet? Ik ben altijd nieuwsgierig naar cijfers en ervaringen van andere organisaties, vooral uit de bouw. Dus mocht je iets kunnen delen stuur me een bericht via LinkedIn, Twitter, E-mail of WhatsApp.

Deze infographic delen met jouw netwerk mag natuurlijk altijd, leuk als je dit doet!