Home

Het aantal bezoekers van de website is gegroeid met 10% naar 141.401. De gemiddelde bezoekduur steeg licht naar 1 minuut en 47 seconden. De flinke daling in het aantal bezoekers via Social Media houdt aan, een daling van 19% ten opzichte van vorig jaar. In de verdeling van de netwerken heeft Facebook het gewonnen van Twitter. LinkedIn blijft voor ons het belangrijkste netwerk.

Online jaaroverzicht 2018 Heembouw Infographic jaaroverzicht online marketing

Herkomst bezoekers

Het grootste aantal bezoekers komt organisch via Google, 63,8 procent om precies te zijn. Direct verkeer is goed voor 20,4% van het bezoek. Samen dus goed voor bijna 85% van de bezoekers.

Zo’n 8,4% van de bezoekers belandt op onze website via Social Media. In totaal zijn dit 11.881 bezoekers, een daling van 19% ten opzichte van 2017. Een verklaring voor deze daling is dat je ziet dat de sociale netwerken ingericht zijn op maar 1 doel: de bezoeker zolang mogelijk behouden op hun eigen platform. Misschien heb je het zelf ook wel ondervonden, een bericht op LinkedIn waarin een link naar een externe website is opgenomen presteert minder goed dan een bericht zonder zo’n link. Op Facebook is het niet anders en op Instagram is het zelfs niet mogelijk een werkende link op te nemen in je bericht. Verkeer naar de eigen website via Social Media is dus niet meer zo eenvoudig “gratis” te realiseren. Dit verklaart volgens mij de daling van het aantal bezoekers via social, die je alleen kunt tegengaan door te investeren in gesponsorde updates.

Online zichtbaarheid

De basis voor onze online zichtbaarheid is en blijft onze eigen website. Een belangrijk middel waarmee vaak een eerste indruk van Heembouw wordt verkregen. We delen veel kennis via onze blogs, houden ons netwerk op de hoogte met nieuws en alle projecten zijn er terug te vinden. Veel van deze content wordt gevonden via Google of direct door mensen die onze naam al kennen. Daarnaast laten we onszelf zien op de sociale netwerken. LinkedIn is hiervoor ons belangrijkste netwerk met ruim 6.000 volgers op onze bedrijfspagina. Maar de echte kracht zit hier in de activiteit van de bijna 250 collega’s die op LinkedIn aanwezig zijn en hun eigen updates delen.Instagram blijft de grootste stijger, hier zijn we inmiddels de 1.000 volgers gepasseerd.

Website Heembouw responsive online marketing iphone ipad desktop

Employer branding

In 2018 was er veel aandacht voor Employer Branding. Het hele jaar door, en nu nog, hadden we veel vacatures. Via onze WerkenBij website geven we potentiële kandidaten een inzicht in hoe het is om bij Heembouw te werken. In de top 10 best gelezen blogs staan dan ook 4 blogs die hieraan bijdragen:

Kers op de taart was voor ons vorig jaar het winnen van de Cobouw Award Beste Werkgever. Een mooie Award die ons extra op de kaart zet als aantrekkelijke werkgever in de bouw. Het LinkedIn bericht waarin we opriepen om op ons te stemmen voor deze Award is ons best presterende bericht van 2018.

Infographic als PDF

De complete infographic is hieronder te downloaden als PDF met links naar alle getoonde onderwerpen. Bekijk hem op je gemak en vergelijk hem eens met de resultaten van jouw website.

Deze infographic delen met jouw netwerk mag natuurlijk altijd, leuk als je dit doet! Gebruik hiervoor de share knoppen op deze website.

#Vacature

Enthousiast geworden? Op zoek naar een nieuwe uitdaging als Online Marketeer? Bekijk onze vacature en wie weet maak je volgend jaar zelf dit jaaroverzicht.