Home

Over ons

Onze why: waar komen wij ons bed voor uit?

Heembouw creëert plekken waar mensen willen zijn. Dat is onze drijfveer, dat is waar wij ’s ochtends ons bed voor uit komen. Samen met onze collega’s en leveranciers zetten wij al onze kennis en ervaring in om voor onze klanten een woon- of werkomgeving te creëren en realiseren, waar ze zich thuis voelen.

Wij zien creatie als de optelsom van bedenken, ontwikkelen en realiseren. Daarom is Heembouw een ontwerpende bouwer met eigen architecten. Doordat ontwikkelaars, architecten, en bouwers nog nauwer samenwerken, zonder dat er verschillende bedrijfsbelangen spelen, komen we nog sneller tot plekken waar mensen willen zijn.

Ruud van Berkel oprichter Heembouw

Wie zijn we en waar komen we vandaan?

De geschiedenis van familiebedrijf Heembouw gaat terug tot 1939. Toen startte Cor van Berkel met zijn botenbouw bedrijf in Roelofarendsveen, en legde daarmee de basis voor Heembouw. In 1973 nam zoon Ruud van Berkel het bedrijf over, en gaf het de huidige naam “Heembouw”.  

Wie zijn we en waar komen we vandaan?

De geschiedenis van familiebedrijf Heembouw gaat terug tot 1939. Toen startte Cor van Berkel met zijn botenbouw bedrijf in Roelofarendsveen, en legde daarmee de basis voor Heembouw. In 1973 nam zoon Ruud van Berkel het bedrijf over, en gaf het de huidige naam “Heembouw”.  

Heembouw Breda

Wie zijn we en waar komen we vandaan?

De geschiedenis van familiebedrijf Heembouw gaat terug tot 1939. Toen startte Cor van Berkel met zijn botenbouw bedrijf in Roelofarendsveen, en legde daarmee de basis voor Heembouw. In 1973 nam zoon Ruud van Berkel het bedrijf over, en gaf het de huidige naam “Heembouw”.  

Onze klantgroepen als kloppend hart van de organisatie

Heembouw richt zich op drie typen eindgebruikers: bedrijfsruimten, kantoren en wonen. Volledige focus op klantgroepen zorgt voor nog meer kennis over en begrip voor de wensen van de klant. Dit creëert klantwaarde met als resultaat meer toegevoegde waarde, een goed lopend proces, weinig verspilling en een betere plek. 

Klanttevredenheid en NPS

Wij creëren plekken waar mensen willen zijn. Of en in hoeverre we daarin slagen, meten we met onze klantonderzoeken. Hierbij sturen wij op de net promoter score (NPS): het getal tussen de -100 en + 100 dat aangeeft in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving. Ons NPS cijfer voor 2020, gebaseerd op 34 onderzoeken, is +62, met een gemiddeld rapportcijfer van 8,6.

De mens centraal

Hoewel inmiddels een bedrijf met bijna 300 medewerkers, is Heembouw nog steeds een familie. Waar jong en oud van elkaar leert, elkaar helpt en waar we open en eerlijk durven te zijn. Waar alle ruimte is om jezelf te ontwikkelen. Dat vinden wij enorm belangrijk.