Heembouw winnaar Piet Heyn SMA Award
Heembouw heeft gisteren de Piet Heyn SMA Award ontvangen. De Sales Management Association (SMA) reikt elk jaar deze award uit aan organisaties die uitblinken op het gebied van ondernemersgeest en succes én durven vernieuwen en investeren. Commercieel directeur Rinus Verhey mocht de prijs namens Heembouw in ontvangst nemen, “omdat Heembouw zich onderscheidt in traditionele markt door innovatie en toegevoegde waarde gebaseerd op datatoepassingen,” aldus de jury. Eric Fransen, juryvoorzitter en winnaar van de vorige SMA award, reikte de prijs uit.
Aan de prijsuitreiking ging een intensieve selectieprocedure vooraf, met meerdere juryrondes. Naast Heembouw waren Zelfstroom en Planon overgebleven als kandidaten voor deze prestigieuze prijs. De Piet Heyn SMA Award geldt niet alleen als erkenning en waardering voor de winnaar, maar ook voor de andere genomineerde bedrijven. Het toont aan dat ze opvallen in de markt, beschikken over doorzettingsvermogen en grote successen behalen, aldus de SMA. De genomineerde bedrijven hebben allen hard moeten strijden voor de nominatie. Dit bracht de jury voor een lastige keuze. Dat Heembouw in een traditionele markt de klantreis centraal stelt, een adviseur voor haar klanten wil zijn en hierbij gebruik maakt van data om dit te onderbouwen, werd door de jury als sterk onderscheidend gezien, evenals de samenwerking met innovatieve startups. Tot slot benoemde de jury ook het platform Young Heembouw en de manier waarop young professionals binnen de organisatie een plek krijgen, als reden om Heembouw tot winnaar te benoemen.
Rinus Verhey: “Ik ben blij en trots op deze award. Het is een erkenning voor onze inspanningen om de sales op innovatieve en onderscheidende manier aan te pakken en steeds te blijven kijken naar mogelijkheden om onze klanten zo goed mogelijk te adviseren, zodat ze de juiste keuze kunnen maken. Het is een beloning voor het hele team, en uiteindelijk voor de hele organisatie en een mooie stimulans om ons verder te blijven ontwikkelen.”