Op m'n Plek | Senior Werkvoorbereider Bianca Woutersen
Bij Heembouw werk ik aan projecten naar mijn hart. Maak mij maar wakker met de opdracht zo circulair mogelijk te renoveren. Dat iets wat verloren lijkt, met een beetje inspanning weer mooi en bruikbaar gemaakt kan worden, vind ik spannend en uitdagend. Ik heb een grote voorliefde voor het hergebruik van materialen. Het verhaal daarachter brengt een gebouw nog meer tot leven. Dat zie je hier ook bij het circulair paviljoen, waar we gewerkt hebben met authentieke ramen uit het Arsenaal in Leiden. Soms zijn materialen in hun huidige vorm niet te hergebruiken, maar dat betekent niet dat ze geen kwaliteit meer bevatten. Van oude materialen kunnen nieuwe worden gemaakt, zoals hier kozijnen zijn gemaakt van herwonnen hout. Dat soort aanpassingen, denken in alternatieven, dat maakt waarom ik hier op mijn plek zit.
Van A tot Z betrokken
Met de functie Senior Werkvoorbereider bij het team Verbouw & Renovatie van de klantgroep Kantoren heb ik een prachtbaan. Ik ben van a tot z bij projecten betrokken. Van de opname tot het maken van de aanbieding en van de inkoop tot de uitvoering en de nazorg. En daarbij heb ik veel contact met leveranciers en klanten, waarmee we heel transparant samenwerken. Een goed voorbeeld daarvan is de pull planning, de planning die we bij elk project samen met de klant en onze leveranciers maken. In alle openheid bespreken we met elkaar welke tijdsplanning haalbaar is en hoe we elkaar kunnen helpen om de geplande opleverdatum te halen.
In elk project iets aan circulariteit doen, daar word ik blij van.
Bianca Woutersen
Typisch Heembouw
Wat ik elke keer weer bijzonder vind om te merken, is dat we bij Heembouw heel goed bij elkaar passen. Hoe verschillend we ook zijn als mens, we delen een oprechte interesse in elkaar, in elkaars werkzaamheden en in onze klanten. Iedereen staat altijd klaar om collega’s te helpen. Bij Heembouw doen we het echt samen, op basis van gelijkwaardigheid. Ik merk daarin geen verschil tussen de vestigingen of klantgroepen. Zo raakte ik een keer aan de praat met Hugo Karremans, hoofd Realisatie voor Bedrijfsruimten. Ik vertelde hem over een klachtendashboard dat ik heb ontwikkeld: een tool dat een totaaloverzicht biedt van de servicemeldingen waar we veel van kunnen leren, en daarbij voor de klant een plek creëren waar hij niet alleen wil zijn, maar ook wil blijven. Hugo was daar enthousiast over en kreeg ik de kans om het dashboard samen met een aantal collega’s uit te rollen over alle klantgroepen binnen de organisatie. Dat ik zo vrijgelaten word in mijn werk en dit soort tools mag helpen ontwikkelen, is typisch Heembouw. Als ik mensen kan helpen, zie dat iets beter kan of blijft liggen, dan pak ik het altijd op. Natuurlijk ook op het circulaire vlak. Ik probeer om in ieder project iets aan circulariteit te doen en andere mensen te motiveren dat ook te doen. Ik krijg daar binnen Heembouw alle ruimte én waardering voor. Ook daarom zit ik hier helemaal op m’n plek.